maandag 17 december 2012

Brief (78) uit Schiedam

Zie nu toch dit bericht:
TNT Post!
Voor mevrouw Streng
Een echte vriend stuurt u een echte kaart!

Verstuur uw nieuwjaarskaart gemakkelijk via onze Kaartenservice.

Maak nu
Een echte vriend stuurt u een echte kaart!
Kies een kaart uit de collectie of gebruik uw eigen foto
Gelukkig Nieuwjaar
Wilt u niet langer geabonneerd zijn op e-mail van TNT Post? Klik dan hier.



Nogmaals doet TNT post mijn hoofd in een verbazingsgebied belanden met bovenstaand bericht in mijn mailbox, opnieuw geadresseerd aan iemand waarvan ik toevallig weet dat ze al enig jaartje niet meer tot de levenden behoort (zie voor de geschiedenis van leven en dood van geadresseerde de link hierboven), of preciezer gesteld, zelfs een fiks aantal jaartjes ook al niet meer behoort tot het o zo stille leger van graf-bewoners daar het gat waarin de geadresseerde was gelegen maar voor de luttele duur van tien jaar gehuurd was
en inmiddels keurig is geruimd zodat zelfs bovenstaand be-richt niet doorgestuurd zal kunnen worden naar het Strenggat onder tegel nr zoveel zou ik dat als braafdoende
burger willen om daarna dan natuurlijk in levende vrolijkheid
een kaartje via de kaartenservice van TNT post te kunnen
ontvangen uit het dodenrijk. Helaas dus, want grafdakloos als mevrouw Streng is geraakt zal er geen touw meer aan
haar derde bestaan vast te knopen zijn en blijf ik mooi
verstoken van elk doodsteken hoopvol gegeven in dit TNT
bericht.


Een sure we can service van helemaal niks dus eigenlijk dat kaartenstuur-
gedoe van die TNT post. Al blijven de doden op die manier wel een soort
van in leven. Ook zonder grafadres. En dat is dan wel ff een overschone
gedachte aan het eind van dit jaar ook al had ik zo’n fotokaart uit het te
derde bestaan van mevrouw Streng best graag willen ontvangen.
Ps: Vindt de koninging vast ook niet fijn, zo’n postmortdigitalige fotokaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten