dinsdag 11 december 2012

Brief (6) uit Schiedam

Toch wel gehoord van de Partij voor de dieren?

U weet wel, die partij van Marianne Thieme. Een par-
tij die heus mijn sympathie heeft, want dieren ze zijn
net als mensen, met dezelfde mensenwensen en de-
zelfde mensenstreken, dat komt allemaal… Eh, een
ietwat heel ander dierenbedoeninkje zo wil de waar-
heid. Mijn sympathie dus omdat dieren inderdaad
hulpeloos zijn ten opzichte van ons erge mensjes.

Wat dat betreft krijg ik wel een kik van de beginsel-
verklaring
van deze partij en ook Marianne is niet te
weinig natuurlijk. Maar net als met het bovengaande
‘andere’ bedoeninkje valt dit M-feit geheel buiten de
inhoud van deze brief en zullen we helaas moeten
overgaan tot de orde van het serieus schrijven over
deze Mariannepartij die zoals gezegd zúlk een sym-
pathie bij mij oproept dat ik er wat graag over moet
schrijven ook al is er het minpuntje dat die M. keurig
lid is van de zevendedagsadventisten (een secte volg-
ens Maarten ‘t Hart, maar die heeft dan ook een wel
erg vreemde rellatie met de Heer dus dat van die
secte dat kan ik niet zomaar even onderschrijven)
een religieuze groep die graag de spoedige weder-
komst van die Jezus Christus én het einde der tijden
verwacht. Zodat er van een toekomst even helemaal
geen sprake meer kan zijn. En dat is natuurlijk wel
vreemd als je een partij leidt die het nu juist over ‘n
betere toekomst voor de dieren wil hebben.

Maar goed daar ga ik verder niet mee aan de gang
want relikwesties willen deez dagen nog al eens tot
relkwesties verworden, daar wil deze brief niet om
zijn geschreven. Nee, meer moet ik het hebben over
het feit dat er, ook vanuit de Partij voor de dieren,
gepleit wordt om in Godsnaam dan maar meer bio-
logisch vlees te eten en vooral minder vlees uit de
bio-industrie.

Een op ‘t eerste gezicht mooie gedachte natuurlijk.

Maar denk je er instinctmatig even wat op door komt
alras het griezelfeitje naar voren dat je dus dieren die
het érg fijn naar hun zin hebben in hun leven heerlijk
op mag eten en dieren die het erg niet-fijn hebben
verdorie gewoon even hup niet op zal mogen veror-
beren.

Is dit niet de wereld op z’n kop?

Het ligt toch voor de hand dat je juist die dieren zal
eten die uit de erge bio-industrie komen om ze zo
snel mogelijk uit hun lijden te verlossen en daaren-
tegen de biologisch zo fijn levende beestjes zo lang
mogelijk laat leven?

Zo logisch als wat, toch?

Ik pleit vanuit deze nieuwe gedachte dan ook voor
het fiks meer gaan eten van kistkalven en hokjes-
kippen. In ieder geval zolang niet alle dieren leven
als de bevoorrechte biologische schatten, want nu,
met het propageren van het steeds meer eten van
dat biologisch aangegroeide vlees, worden al deez
scharrelschatten met huid en haar opgegeten als
waren ze heel en al niet gelukkig in de biologische
situatie waarin ze zich fijn mogen bevinden van de
Partij voor de dieren.

Misschien moet ik maar ‘s adviseur worden van die
MariannePartij.

De voorkant van m’n visitekaartje zou dan heus zijn:

Kl_bew_p4154329_2


Ps: Ontwerp visitekaartje: SAGE.

Werner Spaland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten